Frisörutbildning
i Stockholm, 60 veckor

Godkänd frisörutbildning av Handels, Sveriges Frisörföretagare och Pivot Point

Starta din karriär som frisör på Svenska frisörskolan Stockholm. Grundutbildningen är två terminer lång med erfarna huvudlärare som innehar bl.a. mästarbrev och pedagogikutbildning.

Undervisningen utgår från Pivot Points utbildningssystem, det största inom frisörutbildningar världen över. Efter kursens slut söker du anställning på salong för färdigutbildning*.

* Företagsförlagd färdigutbildning ska ske på medlemsföretag till Sveriges Frisörföretagare eller företag med hängavtal med Handels.

Frisörutbildningen leder snabbt till gesällbrev

Efter frisörutbildningen följer 2000 till 3000 timmar (500 extra timmar om du inte har gymnasiekompetens) som trainee på salong för färdigutbildning, en anställning du söker själv.

Utbildningen ger dig möjlighet till ett fullständigt gesällbrev som frisör inom ca 1 till 2 år.

Vi ger dig praktisk erfarenhet inför delprov 1 i gesällprovet. Det avläggs innan du avslutar utbildningen hos oss. Den slutliga delen av gesällprovet gör du när du har slutfört din färdigutbildning på salong. Under den tiden får du lön av salongen.

Frisörämnen

Dam- och Herrteknik

Styling

Färgteknik & Teori

Permanent

Långhårs- & Bruduppsättning

Terminologi

Design

Huvudmassage

Ekonomi/Avtal

Service & Försäljning

Marknadsföring

Ergonomi

Kemi

Miljö & Etik

Färg & Stil

KM+CM_MODERNISTIC_RGB_MEDRES_11_EMILY B

Utbildningsstart

Januari 2024

(Ansökan öppen 9 okt - 12 november)

(Ansökan öppen 9 okt - 31 mars)

Augusti 2024

(Ansökan öppnar i april)

Oktober 2024

(Ansökan öppnar i april)

149 900 kr

Finansiering

Vi samarbetar med olika partners gällande finansiering av utbildningsavgiften, klicka på loggorna för mer information.

Studie- och yrkesvägledning och validering

Prövningar

Datum för prövning 2024
Mars: 4/3
Maj: 13/5
Sept: 23/9
November: 18/11

Kontakta skolan för mer information.

Ansökan

Vill du ta steget mot ett arbetsliv som frisör? Ansök till vår frisörskola i Stockholm! Tidigare betyg och erfarenhet som frisör är oviktig, däremot måste du ha ett intresse för att skapa. När din intresseanmälan har tagits emot får du information om utbildningen per telefon.