Frisörutbildning
i Trollhättan, 1 läsår - Komvux

Läs din grundutbildning på två terminer på vår frisörskola i Trollhättan! Alla huvudlärare på vår frisörutbildning har gesällbrev, mästarbrev och pedagogisk utbildning från högskola.

Efter din tid hos Svenska Frisörskolan i Trollhättan är det dags att söka anställning på salong för färdigutbildning *.

Svenska Frisörskolan i Trollhättan erbjuder en bred utbildning med vikt på frisörteknik och kundservice. Gedigna kunskaper byggs genom övningar och föreläsningar, både teoretiskt och praktiskt.

Vår undervisning utgår från Pivot Points utbildningssystem, det största inom frisörutbildningar världen över.

Studera via Komvux

Du som bor i Sverige kan söka via Trollhättan/Vänersborgs eller Skövde Komvux som är sökbara nedan här på sidan.

Frisörutbildningen inom Komvux och Arbetsförmedlingen är kostnadsfria för eleven och Komvux är dessutom studieberättigande via CSN.

Läs mer om innehållet i kursen här.

* Företagsförlagd färdigutbildning ska ske på medlemsföretag till Sveriges Frisörföretagare eller företag med hängavtal med Handels.

Ansökan

Ansökan från Skaraborg är öppen mellan 15/4 – 15/5  2023.

Sökande från hela Sverige är öppen mellan 15/4 – 8/6  2023.

Frågor om Komvux-utbildningen?

Kontakta Michael Gustafsson på 0735-792129.